مهاجری: فردا با تمام توان به مصاف کاسپین خواهیم رفت/ فوتبال تیم های مازندرانی همیشه فیزیکی و درگیرانه است
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۹۳۵۲
سرمربی تیم ماشین سازی تبریز گفت: فردا کار سختی را در مقابل این تیم خواهیم داشت و باید تمام توان خود در این بازی به میدان برویم. ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ استانها مازندران نظرات
به گزارش خبرنگار تسنیم از بابل، رضا مهاجری، سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ستاره کاسپین بابل در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اظهار داشت: قطعا تیمی که موفق به کسب قهرمان حذفی استان و حذف حریفان در دو مرحله ابتدایی در جام حذفی شده است تیم قابل احترامی است و شناخت خوبی را از این تیم داریم و میدانیم که مربی خوبی مثل آقای گرگانی را دارند و ما فردا کار سختی را در مقابل این تیم خواهیم داشت و باید تمام توان خود در این بازی به میدان برویم زیرا تیم ما اولین مرحله جام حذفی را پشت سر خواهد گذاشت و می خواهیم که.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در رابطه با شگفتی سازی در جام حذفی نیز اظهار داشت: یکی از زیبایی های جام حذفی شگفتی سازی است و چون تک بازی است همیشه برای تیم های بزرگ سخت است اما ما فردا با تمام توانمان به میدان خواهیم رفت تا پیروز بشویم اما بردن هیچوقت راحت نخواهد بود و قطعا تیمی که کمتر اشتباه کند و سخت تلاش کند پیروز خواهد شد.
سرمربی تیم ماشین سازی تبریز در رابطه با شرایط تیم خود نیز اذعان داشت: وقتی من به این تیم آمدم تیم ماشین سازی در شرایط خوبی قرار داشت حضور اقای کریمی سبب شد تا بازیکنان این تیم اصول فوتبال را بلد باشند و شرایط فوتبال بازی کردن را درک میکنند اما تیم ماشین سازی از ابتدا با مشکلات بدنی روبه رو بودند که ما سعی کردیم تا توان بدنی بازیکنان را به شرایط آرمانی خود برسانیم اما آمادگی بدنی و هماهنگی تیمی نیاز به زمان دارد و اگر زمان کمتری وجود داشته باشد،نتیجه گیری کمتری را خواهیم داشت اما امیدوار هستیم که با کمک کادر فنی و بازیکنان و مدیریت این تیم به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.
مهاجری در رابطه با مصدومان تیم خود نیز افزود: متاسفانه آندو که به تازگی به جمع ما پیوسته است شرایط بازی کردن را بدست نیاورده است و در حال انجام تمرین اختصاصی است که بتواند در بازی های لیگ به ما کمک کند اما علاوه بر او ما احمد مهدی زاده،اسماعیل فرهادی و چراغعلی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم اما امیدواریم که جایگزین هایی که داریم بتوانند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند.
وی در رابطه با وضعیت چمن ورزشگاه سیمرغ نیز بیان داشت: ما می دانستیم که باید در ورزشگاهی به میدان برویم که دارای چمن مصندعی است و به همین علت دو جلسه تمرینی خود را در تبریز بر روی چمن مصنوعی انجام دادیم و تنها سوال من از مسئولان برگزاری این مسابقه این است که چرا زمانی که می توانیم در ساعت های نزدیک غروب در ورزشگاهی که چمن خوبی دارد و از نور خوبی نیز برخوردار است بازی کنیم،باید در ساعت اوج گرما و زمانی که بیشترین رطوبت و شرجی بودن را دارد بازی کنیم که هر دو تین نتوانیم کیفیت فوتبال خود را به نمایش بگذاریم.
سرمربی تیم ماشین سازی تبریز در پایان اظهار داشت: انگیزه و جوانی تیم مقابل می توان برای ما دردسرساز شود اما ما امیدواریم که بتوانیم عطش تیم مقابل را با استفاده تجربه بازیکنانم کم کنیم که بتوانین به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم و امیدواریم که بچه های ما انگیزه داشته باشند تا بتوانیم مقابل این تیم با انگیزه ایستادگی کنیم و برد برسیم.
انتهای پیام/ف
R41358/P1018188/S6,74/CT11منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین هدفم در بازیسازی بالابردن نام ایران در جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشیهای هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه سالهای اخیر بازیهای موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شدهاند. یکی از این بازیها «امپراتورهای قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید:
آنا: لطفا درباره بازی «امپراتورهای قلابی» توضیح دهید.
رضایی: نخستین و اصلیترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازیهای رایانهای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتورهای قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ میکند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی میکنند مدام مزاحم هم میشوند به نوعی فکر میکنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهمزده هستند.
هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید
آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازیها چیست؟
رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازیها این است که هم میتوانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوالها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه میتوانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابتهای در فستیوال منا با حضور بازیهای مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.
آنا: این بازی چقدر بین گیمرها طرفدار دارد؟
رضایی: این نوع بازیهای ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد، مخاطبهای خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است؛ اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی میکند دوست دارد یک بازی را بهسرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالیکه بازیها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمیدهند.
مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان
آنا: هدف شما از بازیسازی چیست؟
رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی میسازم. بنابراین در درجه اول بازی میسازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازیهای ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازیهایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازیها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نمادهای ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفتوگویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.
آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازیسازی چه جایگاهی دارد؟
رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازیهای موبایلی نیستم، اما وضعیت بازیهای موبایلی در ایران خوب است و بازیهای کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی سازهای ایرانی در عین حال که شرکتهای بزرگی نیستند و حمایتهای چندانی نداشتند اما بازیهای خوبی ارائه کردند.
ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان
آنا: با چه چالشهایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟
رضایی: چالش شخصی من پیادهسازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازیهای جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازیسازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شدهاند. این حمایتها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتیگیر قهرمان میشود چقدر در رسانهها مطرح میشود. درحالیکه یک بازیساز در رسانهها دیده نمیشود. اگر تبلیغات و حمایتهای کافی صورت بگیرد ما میتوانیم بازیها را با قیمتهای بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینهبراست و نیازمند تأمین مالی است.
اگر بخواهیم انیمیشنها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایتهای بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازیسازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح میدهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان میبرد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.
دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟
مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی میکرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.
انتهای پیام/